Beslenme
Yağlara Karşı Yağla Savaş
Göbeğinize yağ enjekte etmek yoluyla kilo verebileceğiniz hiç aklınıza gelir miydi? Yabancı kaynaklı bir popüler bilim dergisi olan Nature’da yayınlanan yazılara göre, geleceğin kilo verme tekniklerinden birisi de bu olabilir. Tek bir şartla: doğru yağ tipi kullanırsanız.
Kalsiyum Tadını Algılıyor muyuz?
Araştırmalar, insanların kalsiyumun tadını alıyor olabileceklerini ve bu tadın sevilen tadlar arasında yer almadığını gösteriyor. Bu da, sağlığımız için çok önemli olmasına karşın, çoğu insanın neden yeteri kadar kalsiyum almıyor olduğunu açıklamanın bir yolu olabilir.
Büyük oranda kalsiyumdan meydana gelen tebeşirin acımsı garip tadını düşünecek olursak, birçok kişinin kalsiyumca zengin olan ıspanak, Brüksel lahanası ve karalahana gibi besinleri neden çok fazla sevmediğini da bu hipotezle açıklamak oldukça mantıklı.
Ispanak Büyüteç Altında
Zengin bir demir deposu olmadığı ortaya çıktıktan sonra bir miktar gözden düşen ıspanak, içerdiği diğer maddeler sağolsun, “yeşil altın” sıfatını kazanma yolunda emin adımlarla ilerliyor.
Zerdeçal Mucizesi
Asya mutfağında sık kullanılan baharatlardan biri olan zerdeçalin (Curcuma longa) yangı giderici, ağrı kesici ve yara iyileştirici özellikleri uzun zamandır biliniyor. Araştırmacılar bu baharatın maharetlerine bir yenisini daha eklediler: şeker hastalığı ve obeziteye karşı savaş.
"Su İçsem Kilo Alıyorum!"
Bazılarının sizden daha fazla yemelerine karşın nasıl incecik kalmaya devam ettiklerini hiç düşündünüz mü? Kıskançlık güdüsünü uyandırmaya tek başına yeterli olan bu durumun nedenini ve nasılını araştıran bilim insanları, işin sorumlusunu buldular: serotonin.
Derialtı Yağları Şeker Hastalığından Koruyor
Kalça ve bel bölgenizdeki yağlardan çok mu şikayetçisiniz? Yaza hazırlanmak için onlardan kurtulmayı mı planlıyorsunuz? Bu haberi okuduktan sonra bir kez daha düşünün. Çünkü derialtı yağlarımızın, vücudumuzun şeker kullanımında daha verimli olmasını sağladığı ve Tip2 Diyabeti önlediği ortaya çıkarıldı.
Eski Amerikalılar Yosun Yiyormuş!
Yosun yeme fikrine ne kadar sıcak bakıyorsunuz? Bir kısmınız bu düşünce karşısında belki yüz ekşitiyor (benim gibi...) ama kabul edelim ya da etmeyelim, yosunlar gerçekten son derece önemli besin kaynakları. Yakın zamanda tamamlanan bir çalışmaya ait sonuç raporu, Amerika kıtasının eski sakinleri için de en önemli besin kaynaklarından birinin deniz yosunları olduğunu ortaya koyuyor. Bu sonuçlar, erken dönem kaşiflerinin de kıyılarda yaşadığını gösteriyor.
Yenebilen Antifriz?
Derin dondurucudan çıkarıp çözdürülen besinler yeniden dondurulduğunda, ikinci çözüdürmede ne kadar kötü bir sonuçla karşılaşıldığına çoğumuz şahit olmuşuzdur. Bunun nedeni, ikinci kez dondurulan besinin içerisinde buz kristallerinin oluşması ve bu kristallerin de besinin tüm yapısını etkilemesi. Wisconsin Üniversitesi’nin besin kimyası araştırmacıları, bu sorunu ortadan kaldırmak için, Arktik bölgede yaşayan bir tür kar piresinden “kopya çektiler”.
Bebeğin Cinsiyetini Annenin Yedikleri Belirliyor
Geçtiğimiz hafta yayınlanan bir çalışmanın sonuçları, kadınların sahip olacakları çocuğun cinsiyetinin belirlenmesinde, gebelik öncesindeki ve sırasındaki beslenme alışkanlıklarının da rol oynadığını gösteriyor.
Sağlıklı Besinler ve Sağlıklı Beslenebilmek
Geçen gün televizyonda bir programa denk geldim. Sokakta dolaşarak, insanlara dengeli beslenip beslenmediklerini ve sağlıklı besinlerin neler olduğunu soruyorlardı. Verilen cevapların şaşırtıcı ölçüde çeşitli olmasının yanında, çoğunun da doğru oluşu “helal olsun!” dedirtti bana. Tahminen belirli bir ilin belirli bir ilçesinin belirli bir ya da birkaç sokağında yapılmıştı çekimler ve ayaküstü röportajlar, ama yine de biliyorum ben, halkımız çoğu ülkenin halkına göre daha bilgili beslenme konusunda.